Marketing internetowy

Marketing Internetowy

Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów. W aktualnych czasach najczęściej wykorzystuje się media społecznościowe, marketing szeptany/wirusowy, reklamy multimedialne, blogi, sieci reklamowe, a także e-mail marketing.


Marketing szeptany - polega na wywoływaniu pozytywnych opinii na temat danego produktu, usługi czy marki. Jak wiadomo, najlepszą reklamą dla firmy jest zadowolony Klient - przekaże on swoją opinię i odczucia innym osobom, które mogą stać się następnymi klientami firmy. Działania marketingu szeptanego polegają na stopniowym budowaniu marki i oferty firmy, na wywoływaniu dyskusji na jej temat, budowaniu pozytywnego i przyjaznego wizerunku. Starannie dobieramy miejsca, gdzie zamieszczamy publikacje na temat Klienta.

Marketing wirusowy - opiera się na formie, której postać przybiera właściwości wirusa, forma ta (np. komunikat, śmieszny film) jest tak atrakcyjna dla konsumenta pod względem wizualnym, rozrywkowym itp., że klient sam zaczyna przekazywać (formę komunikatu marketingowego - nasz wirus marketingowy) innym osobom. Nośnikiem takiego wirusa jest poczta online, komunikatory internetowe i inne, oraz (jak przystało na wirusa) jest on często nierozpoznawalny w swoim celu, zamiarze. Oczywiście słowo wirus, w przypadku buzz marketingu, nie powinno się negatywnie kojarzyć, ponieważ pojęcie oraz skutki marketingu wirusowego nie są negatywne.

ePR - Public Relations w sieci wymaga znajomości specyfiki mediów online, narzędzi służących do tworzenia i zarządzania wizerunkiem w Internecie oraz monitorowania mediów i komunikacji z mediami. Wśród elementów budowania wizerunku marki w Internecie należy wyróżnić takie działania PR internetowego jak: publikowanie informacji prasowych w sieci, prowadzenie wirtualnego biura prasowego, koordynowanie kampanii w social media i komunikacji zarówno z mediami, jak i z konsumentami, przeprowadzanie audytu zawartości stron WWW oraz przygotowywanie interesujących treści w ramach działań typu custom communications i custom publishing.